יום רביעי, 22 במרץ 2017

בנות קסנטיפה מאת ד"ר שרה ברסלרמן

אחר הצהריים הטובים.


סופשבוע האחרון התבשמתי בקריאה של ספר מסוג אחר. לא ספר קריאה, לא רומן.
ספר עיון סוחף שהריני מודה שהכתוב מאחור קצת גרם לי להרים גבה ולעשות פרצוף נרגן. מה נשים משתנות לרעה.... וזהו אופיין האמיתי... 
אך כשהתחלתי לקרוא. הבנתי. הבנתי את המשמעות של בנות קסנטיפה. 
לגברים ונשים יש ציפיות שונות כנראה מחיי הנישואים/הזוגיות. כולנו רואים באור ורוד את מה שהולך להיות
בית, אמא ואבא, ילדים מטופחים, פרנסה טובה, הרמוניה מלאה, אך לא כך הוא הדבר ואיננו חיים בתוך סיפור אגדה של סינדרלות. יש חיים מלאים של קשיים ומהמורות, כאב, צער, קשיים בפרנסה, צורך בפשרות וויתורים וגם הגברים וגם הנשים בימינו עובדים ומפרנסים, אך עוד לא הגענו למצב שיש שוויון במטלות הבית והנשים עדיין אחראיות לצערי על רוב "עבודות הבית" ומתוך כל זה נוצרים חיכוחים ובעיות ,מריבות אין סוף, שתיקות רועמות. 
לכן חשוב לדעת שאנו מתחתנים עם מי שלבנו "הפרימיטיבי" בוחר, כאלו שמזכירים לנו את הורינו, כל כל המשתמע מכך ואנו איתם כדי לשנות את זה מבראשית, או מאידך גיסה לזרום עם הדברים, לוותר, לנסות לראות באור אחר.
הספר תרם לי רבות למחשבות עמוקות על החיים והזוגיות ואין מה לומר ,בסופו של הספר מסתמנת אופטימיות רבה למה שעומד להיות לאחר שהילדים גדלים ואף יוצאים מן הקן.
יש חיים אחר המבול!!
אנחנו משתנים כולנו, מתרככים ומתפנים יותר לעשות לנפשנו ולהנות ולמצות מן הפנאי - לבד או בזוג. מדהים כמה שזה נכון.

תודה רבה לד"ר שרה ברסלרמן ולהוצאת מטר..
רוצו לקנות לפני חופשת האביב. 💗






"גברים מתחתנים עם נשים בתקווה שהן לא תשתנינה לעולם. נשים מתחתנות עם גברים בתקווה שהם ישתנו. שניהם מתאכזבים בקביעות." (אלברט איינשטיין)

בנות קסנטיפה
מאת ד"ר שרה ברסלרמן
עורכת הספר: אילנה ברנשטיין, עיצוב עטיפה:ענת וקנין אפלבאום , 175 עמ', מחיר מומלץ: 95 ש"ח

האם נשים מִשתנות לרעה אחרי הנישואים? או שמא זהו "אופיין האמיתי"- המתגלה לאחר החתונה והולדת הילד הראשון?  מדוע האהבה, ההבנה וההכלה של הנשים מפנות את מקומן לכעס, לשתלטנות ואפילו לרודנות? ומה קורה לגברים? איך הם מתמודדים עם שינויים אלה וכיצד הם תורמים להם? ובעיקר – באיזה אופן ניתן להתגבר על התמורות בזוגיות בעקבות הנישואים והמעבר להורות?

שמה של קסנטיפה, רעייתו של הפילוסוף היווני סוקרטס, נהפך לשם נרדף לנשים נשואות הממררות את חיי בעליהן. בנות קסנטיפה, ספרה פורץ הדרך  של היועצת הזוגית והמשפחתית ד"ר שרה ברסלרמן, מתאר באמצעות ניסיונה המקצועי והפרטי של המחברת, את תהליך ההשתנות של נשים לאחר הנישואים ואת הפיכתן למרירות ולשתלטניות -  וכמובן, את חלקם של הגברים בתופעה רווחת זו.

אם אתם בזוגיות, לפני נישואים או אחריהם, בדרך להקמת משפחה או לאחר הקמתה, בנות קסנטיפה הוא ספר שתרצו לקרוא על מנת למנוע מכן, הנשים, מלהפוך לקסנטיפות, ומכם, הגברים, מלשאול: לאן נעלמה האישה שאיתה התחתנתי?

שרה ברסלרמן, בעלת תואר דוקטור (Ph.D.) מאוניברסיטת חיפה, זכתה להכרה בעקבות המחקרים המקיפים שערכה על אודות היחסים המורכבים שבין החמות לכלה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה