יום שלישי, 21 במרץ 2017

אום כולת'ום أُمّ كلثوم בתיאטרון יפו








אמש הגשמתי חלום. 
צפיתי באום כול תום בהופעה חיה... (כלומר בגלית גיאת שנכנסה בצורה מדהימה ומושלמת לדעתי לנעליה של האישה, השם והמוסד- אום כול תום).
גלית הפליאה לשחק את האייקון ,עשתה זאת בצורה מקצועית לעילא ולעילא ובל נשכח את הרגש לצד המקצוענות. קולה חזק וערב ,גיליתי את גלית גיאת מחדש. היא זמרת נהדרת ושחקנית מעולה והיא האישה והבחירה המתאימה ביותר לגלם את אום כול תום. (יפה ירקוני המצרית... ) 
השחקנים האחרים המשתתפים: אריק מישעלי, חאולה חאג'-דיבסי, ג'ורג אסקנדר שיחקו בצורה נפלאה כאריק מישעלי שיחק למעשה בשני תפקידים, גם כאחיה הפרימטיבי והשתלטן של אום כול תום וגם כעבדל וואב הזמר המופלא.

על הנגינה: בעוד- הנגן המדהים - עלא אבו עמרה, ורקדנית בטן המוכשרת: תמר בר-גיל.
צוות מופלא של חבורת מוכשרים שהביאו אלינו את האווירה של מצרים באותם ימים- עת אום כול תום התחילה (בעודה מחופשת לנער בדווי כדי להסוות את עובדת היותה אישה) ועד ימי המלחמה ושלטון נאצר. ההערצה אליה והקמיעה, הכשרון שלה, מאבקי כוחות בינה לבין עבדל וואב והמשורר שכתב לה את השירים בין היתר וגם ביקש להיות מאהבה, כשהיא לא נותנת לאף אחד לחדור מבעד למעטה שריון הברזל שלה. האומנת המצחיקה והמסורה שלה.
שירה מופלאה, קטעים ותמונות אותנטיות שרצו על המסך מאחור וגלית גיאת הענקית שלראשה התסרוקת של אום כול תום, חמושה במשקפי שמש שחורות כשלה וכמובן הסמל המסחרי שלה- מטפחת ביד בשעת ההופעה. בל נשכח את החלוקים המפוארים שלבשה.
אני חזרתי לילדותי שם צפינו בסרט "ערבית" כל יום ששי ביחד כל המשפחה ,כמו כל עם ישראל ועוד חזרתי למחוזות ילדותי ,עת סבתי העירקית הייתה שרה ו/או שומעת את השירים הנפלאים שנמשכו יש לציין על פני שעות רבות.
בהצגה עצמה להבדיל ניתן להנות "מדוגמיות" של השירים, כלומר כל שיר באורך שיר "נורמלי" כמו שירים מז'אנרים אחרים שאנו מכירים מימינו.
פעמים אחדות אחזה בי צמרמורת של התרגשות ונהניתי לראות בן אדם מבוגר בקהל שידע להפליא את כל מילות השירים, חייך מאוזן לאוזן וכמוהו גם כל הקהל שנהנה. והיו גם קבוצה לא קטנה של צעירים -תיכוניסטים שאני מניחה שהגיעו כקבוצה ממגמת תיאטרון כלשהי . 
בילוי של שעה ועשרים/וחצי מטריף חושים ,מהנה ומענג.
לכל אוהבי הז'אנר רוצו לראות ותודו לי. אני חוויתי חוויה של חזרה בזמן!!

הכנסו לעמוד הבית ,התרשמו מהמופעים. מבנה התיאטרון מרשים ביופיו, אותנטי ומזמין ומשכנו מול הים. שלבו לכן עם טיול קצר בשקיעה או בכלל.
במקום יש גם בית קפה חביב ושירותים מסודרים.























אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה